2023. június 20., kedd

Erdélyi beszámoló - folytatás

2. nap:

Délelőtt Tordára utaztunk, ahol a sóbányát látogattuk meg. Ez volt az egyik legszebb hely, amit meglátogattunk. A sóbánya jelenleg már nem bányaként működik, hanem egy föld alatti élményparkként. Először megnéztük a múzeumi részt, ahol láttuk, hogyan történt régen a sóbányászat. Még visszhangot is ki tudtunk próbálni.

Majd lementünk a mélybe, ahol óriáskerék, csónakázó tó és más szórakozások vártak ránk.

A bányából egy másik izgalmas természeti csodához látogattunk, a Tordai hasadékhoz. Az egész hasadékon végig mentünk Magyarpeterdtől Tordáig.

Néhol hajmersztő ingó hidak és meredek falak között haladtunk, de a látvány kárpótolt a nehézségekért. Ebédre micset és kürtőskalácsot ettünk.

Délután megismerkedtünk a kolozsvári diákokkal, megnéztük az iskolájukat és közösen sétát tettünk Kolozsvár belvárosában. Itt is kaptunk egy térképet azokról a magyar vonatkozású nevezetességekről, amelyeket fel kellett fedeznünk. Itt könnyebb volt a dolgunk, mert a kolozsvári gyerekek segítettek nekünk. Így bejártuk a Szent Mihály templomtól a Házsongárdi temetőig terjedő belvárosi részeket, láttuk a Szabó bástyát, a Farkas utcai templomot, Mátyás szülőházát, a Bánffy palotát és Bolyai szülőházát is, miközben elmerültünk a kolozsvári főtér forgatagában.