2015. május 16., szombat

3. nap - Kolozsvár és Torda

1. állomás
Kolozsvár János Zsigmond Unitárius Kollégium
 "Találkoztunk a hetedikes diákokkal. Először az igazgatóhelyettes vezetett körbe a 458 éves iskolában." (O. Á. 7a)

 "Kolozsváron megismertük az ottani diákokat, akik elmesélték hogy ott hogyan tanítanak. Nagyon aranyosak voltak." (T. B. 7b)
"Kolozsváron az iskola, és az igazgatóhelyettes tetszett. Nagyon viccesen magyarázott" (L. B. 7b)
A kápolna


A díszterem

2. állomás
Kolozsvár - városnéző séta feladatokkal
"Aztán elmentünk a városba a hetedikes diákokkal. Bemutatták a várost" (O. Á. 7a)
A csoportképen a kolozsvári diákok is láthatók

"Kolozsvár főtere nagyon szép volt" (L. B. 7b)


3. állomás
Tordai hasadék

"Nekem a Tordai-hasadék tetszett a legjobban. Nem számítottam arra, hogy ilyen gyönyörű lesz. Az idegenvezető nagyon sok érdekes dolgot mesélt róla: a hasadékról szóló legendát, hogyan képződött, milyen magas és még sok mást is. 
 Maga a túra veszélyesnek tűnt: magas sziklák, billegő hidak és csúszós kövek. A táj elképesztően szép volt. Sokszor szoktam a családommal túrázni, sajnáltam, hogy nem jöhettek velem. Olyan nagy és magas sziklákat még életemben nem láttam. Voltak pillanatok, amikor azt hittem, rám omlik az egész. A túra fárasztó volt, mivel fel kellett sétálni a nagy dombokra. Nagyon sok szép képet készítettem az ott legelésző állatokról is.

 Átmentünk néhány félelmetes függőhídon, ami még ráadásul csúszott is. A híd alatt pedig a Héstát patak csobogott.
 A fák, a növények olyan szép látványt nyújtottak a domboldalon, hogy azt még elképzelni sem tudtam. Azt kicsit sajnáltam, hogy elkezdett esni az eső, de amikor visszafele jöttünk már szépen sütött a nap.
Bennem a túra a Tordai-hasadékban nagyon mély nyomot hagyott. Szinte irigyeltem azokat az embereket, akik ott élnek és minden nap megcsodálhatják a természet szépségét. Ezt a túrát soha nem fogom elfelejteni." (I. H. 7a)












4. állomás
Tordai sóbánya
A visszhang terem
"A sóbánya volt a legszebb, ez tetszett nekem a legjobban" (N. L. 7b)
"Nekem a sóbánya tetszett a legjobban, mert nagyon tiszta volt a levegő, meg a föld alatti vidámpark." (K. I. 7b) 
"... Ez nagyon izgalmas volt, mert még óriáskerék meg pingpongasztalok is voltak benne. Ott játszótér is volt a kicsiknek. A bánya belsejében csónakázótó is volt" (B. D.) 

Vajon miért szürke a bánya fala?

"Nekem a sóbánya tetszett a legjobban, mert nagyon izgalmas volt. Nagy mélységbele lehetett menni és ott volt egy tó. Lefelé lépcsőn mentünk, ami elég fárasztó volt, viszont felfelé a liften már volt hely, úgyhogy azzal mentünk." (H. D. 7b)
körhinta a sóbányában
Este játék a Fellegvárban

Röplabda

7. b lányok

Foci
Beszámolók

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése